Michał
-
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 15:42, 10 Cze 2008 Temat postu: REGULAMIN porządku domowego naszego budynku (pełna wersja) |
|
|
Dla zainteresowanych wrzucam pełną wersję naszego oficjalnego regulaminu porządku domowego:
REGULAMIN
porządku domowego dla budynku Wspólnoty Mieszkaniowej „Osiedle nad Wartą” ul.Szyperska 13 A-E w Poznaniu
Budynek Wspólnoty Mieszkaniowej oraz związany z nim grunt i inne obiekty oraz urządzenia na tym gruncie stanowią własność Wspólnoty Mieszkaniowej. Lokale mieszkalne i użytkowe znajdujące się w budynku są przedmiotem odrębnej własności poszczególnych mieszkańców.
W celu ochrony mienia Wspólnoty Mieszkaniowej oraz obniżenia kosztów jej utrzymania ustala się co następuje:
§ 1
1.Lokale mieszkalne mogą być użytkowane przez ich właścicieli zgodnie z ich przeznaczeniem.
2.Za zgodą odpowiednich organów administracji państwowej oraz Zarządu Wspólnoty właściciel lokalu może w mieszkaniu prowadzić działalność gospodarczą, która nie zagraża bezpieczeństwu i higienie budynku i otoczenia oraz nie zakłóca spokoju sąsiadom.
§ 2
1.Członek Wspólnoty Mieszkaniowej jest obowiązany :
1/ utrzymać zajmowany lokal mieszkalny w należytym stanie technicznym i sanitarnym.
2/ utrzymywać porządek i czystość na klatkach schodowych, w pomieszczeniu parkingowym i pomieszczeniach wspólnego użytku oraz w otoczeniu budynku,
3/ naprawiać powstałe z winy jego, jego domowników lub gości szkody, albo pokryć koszty napraw dokonanych przez Wspólnotę,
4/ niezwłocznie zgłaszać administracji zauważone uszkodzenia urządzeń oraz instalacji w budynku lub jego otoczeniu, bez względu na przyczynę uszkodzenia oraz skutki finansowe,
5/ wyłączać światła w pomieszczeniach ogólnego użytku po ich opuszczeniu,
6/ udostępnić zajmowany lokal pracownikom administracji w celu okresowego sprawdzania sprawności działania urządzeń technicznych oraz dokonywania napraw należących do Wspólnoty Mieszkaniowej.
§ 3
1.Zgody organów urbanistyki i nadzoru budowlanego wymaga dokonanie przez członka Wspólnoty zmian konstrukcyjnych i funkcjonalnych mieszkania, stawianie lub burzenie ścian, przebudowa lub zabudowa balkonów i tarasów oraz zakładanie krat zewnętrznych na oknach.
2.Nie wolno zmieniać koloru zewnętrznych ram okiennych i balkonowych oraz tarasów poza kolor przyjęty dla całego budynku.
3.Anteny telewizyjne mogą być umieszczane na budynku wyłącznie za zgodą Zarządu.
§ 4
1.Pod rygorem ponoszenia pełnych skutków z tytułu powstałych szkód, nie wolno samodzielnie:
1/ dokonywać we własnym zakresie napraw tablic rozdzielczych prądu oraz bezpieczników elektrycznych poza obrębem mieszkania,
2/ manipulować przy zaworach instalacji centralnego ogrzewania i innych instalacji znajdujących się poza zajmowanym mieszkaniem,
3/ zdejmować lub uszkadzać plomb założonych na licznikach lub przewodach instalacyjnych,
4/ usuwać lub wymieniać kryz dławiących w instalacjach centralnego ogrzewania.
§ 5
Nie wolno bez uzgodnienia z administracją domu wchodzić na dach budynku,
§ 6
Na terenie korytarzy, klatek schodowych, hali garażowej oraz komórek lokatorskich obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu.
§ 7
Zabrania się wrzucania do muszli ustępowych przedmiotów mogących spowodować zapchanie pionów kanalizacyjnych.
§ 8
1.Odpady domowe powinny być składowane w specjalnie na ten cel ustawionych pojemnikach na śmieci.
2.Zabrania się wrzucania do pojemników na śmieci twardych i ciężkich oraz dużych objętościowo przedmiotów /np. mebli/ - należy je składać obok tych pojemników w boksie.
§ 9
1.Parkowanie pojazdów dozwolone jest wyłącznie w miejscach do tego celu przeznaczonych. Nie wolno zastawiać pojazdami dojść do budynku i do poszczególnych segmentów oraz wjazdu do garażu pod rygorem odholowania pojazdu na koszt jego użytkownika.
2. W hali garażowej nie mogą parkować pojazdy z instalacją gazową
§ 10
1.Podlewanie kwiatów i trawy na balkonach i tarasach powinno odbywać się z umiarem aby woda nie ściekała po murze, nie niszczyła elewacji budynku i nie zabrudziła położonych niżej okien i tarasów.
2.Na tarasach i w oknach nie należy w sposób widoczny z zewnątrz suszyć bielizny.
§ 11
1.Zabrania się używania głośnych urządzeń w godzinach od 22.00 do 6.00.
2.Przed zainstalowaniem urządzeń elektrycznych w mieszkaniu należy sprawdzić czy działanie tych urządzeń nie powoduje zakłóceń radiowo-telewizyjnych oraz czy przewody elektryczne w lokalu są przystosowane do urządzeń tego rodzaju.
§12
W przypadku konieczności zwalczania zarobaczenia budynku, wszyscy mieszkańcy obowiązani są do przeprowadzenia dezynsekcji w swoich mieszkaniach środkami dostarczonymi przez administrację w sposób i w terminach przez nią ustalonych. W razie przeprowadzenia dezynsekcji lub deratyzacji przez specjalistyczne jednostki, obowiązują zarządzenia przez nie wydawane.
§ 13
Zabrania się wyrzucania przez okna i balkony jakichkolwiek przedmiotów, zwłaszcza odpadków i innych śmieci oraz wykładania na parapetach pożywienia dla ptactwa.
§ 14
1.W razie wybuchu pożaru bez względu na jego rozmiar należy natychmiast zawiadomić ochronę, straż pożarną, najbliższy Komisariat Policji oraz administrację.
2.Do czasu przybycia straży pożarnej należy podjąć wszelkie dostępne czynności ograniczające rozszerzanie się pożaru lub zmierzające do jego ugaszenia .
§ 15
W razie wystąpienia klęsk żywiołowych wszyscy mieszkańcy obowiązani są do włączenia się do akcji zmierzającej do zabezpieczenia i ratowania mienia własnego, sąsiadów i Wspólnoty oraz do ograniczenia lub usunięcia skutków klęski.
§ 16
1.Cisza nocna obowiązuje od godz.22.00 do 6.00
2.Wszelkie głośne prace remontowe w mieszkaniach i innych lokalach mogą być przeprowadzane w godzinach od 8.00 do 18.00 z wyjątkiem niedziel i świąt.
§ 17
1.Zabrania się w budynku hodowli zwierząt.
2.W mieszkaniach wolno trzymać psy, koty, ptaki, jeżeli te zwierzęta nie zagrażają zdrowiu i nie zakłócają spokoju sąsiadów, a ich posiadacze przestrzegają wymogów sanitarno-porządkowych.
3.Za wszystkie szkody i zanieczyszczenia spowodowane przez psy w budynku i jego otoczeniu, odpowiadają ich posiadacze, którzy są obowiązani usuwać nieczystości po zwierzętach
4.Psy należy wyprowadzać na smyczy i w kagańcu.
5.Właścicieli psów obowiązuje zakaz wyprowadzania psów na promenadę.
§ 18
1.Należy uważać aby dzieci nie bawiły się obok śmietników, nie przebywały na klatkach schodowych i na terenie garaży.
2.Zabrania się gry w piłkę w obrębie promenady i w pobliżu budynku.
3.Rodzice są odpowiedzialni za niewłaściwe zachowanie dzieci, tj, hałasowanie, brudzenie i niszczenie ścian, urządzeń, instalacji i zieleńców.
§ 19
1.Każdy mieszkaniec może w najlepszy dla siebie sposób zabezpieczyć swoje mieszkanie przed włamaniem, pod warunkiem, że to zabezpieczenie nie ogranicza praw sąsiadów do korzystania z pomieszczeń wspólnych.
2.Pożądane jest ubezpieczenie mieszkania od kradzieży z włamaniem oraz od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w trakcie korzystania z lokalu ( np. zalanie sąsiada).
3.Mieszkańcy powinni przestrzegać przepisów meldunkowych.
§ 20
Montowanie na budynku szyldów i reklam wymaga zgody Zarządu z tym, że ich utrzymanie we właściwym stanie należy do właściciela, który po usunięciu jest zobowiązany przywrócić stan poprzedni.
§ 21
Integralną częścią niniejszego regulaminu są ogólne warunki ubezpieczenia nieruchomości a zawarte w nich postanowienia obowiązują wszystkich właścicieli lokali i użytkowników nieruchomości.
Ostatnio zmieniony przez Michał dnia Wto 15:45, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|